Κατά την διαδικασία του διορισμού των αντιπροσώπων Δικαστικής Αρχής για τις εκλογές της 25.01.2015 διαπιστώθηκε για μια ακόμη φορά η ανορθολογική κατανομή των διορισμών, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές και ειδικότερα τα εξής:
1) Ενώ δικαστικοί υπάλληλοι και δικηγόροι του Νομού Κυκλάδων, είχαν δηλώσει στην αίτηση προτίμησης, τον τόπο κατοικίας-εργασίας τους, διορίστηκαν εκτός της περιφέρειάς τους, με συνέπεια την αύξηση του κόστους μετακίνησης για τους ίδιους, την αύξηση των ημερών αποζημίωσης και την καταβολή σε αυτούς υψηλότερου ποσού οδοιπορικών.
2) Δικαστικοί υπάλληλοι και δικηγόροι με τόπο κατοικίας την Μακεδονία ή τη Θεσσαλία, διορίστηκαν στο Νομό Κυκλάδων, με συνέπεια το αυξημένο κόστος μετακίνησης, ενώ δικαστικοί υπάλληλοι και δικηγόροι με τόπο κατοικίας-έδρα τις Κυκλάδες, δεν διορίστηκαν καθόλου.
3) Σε ότι αφορά τους αναπληρωτές αντιπροσώπους, επαναλήφθηκε το ίδιο φαινόμενο, δηλαδή τοποθετήθηκαν στο Νομό Κυκλάδων, δικηγόροι και δικαστικοί υπάλληλοι προερχόμενοι από την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ δεν τοποθετήθηκαν αντίστοιχοι με τόπο κατοικίας τις Κυκλάδες.
Είναι προφανές, ότι το πρόγραμμα τυχαίας επιλογής που διαθέτει ο Άρειος Πάγος, είτε εμφανίζει αδυναμίες κατά τη διαδικασία της επιλογής, είτε δεν τροφοδοτείται με επαρκείς παραμέτρους, ώστε η επιλογή να είναι ορθολογική. Σαν αποτέλεσμα, αυξάνεται υπέρμετρα το κόστος της εκλογικής διαδικασίας, εφ’ όσον καταβάλλονται αυξημένα ποσά για τα οδοιπορικά έξοδα, καθώς και αυξημένη καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης (αφού οι τοποθετήσεις εκτός έδρας συνεπάγονται περισσότερες ημέρες απασχόλησης).
Αντίθετα, κρίνουμε ότι είναι εφικτό να τροφοδοτείται το ηλεκτρονικό σύστημα με πλήρη στοιχεία, ώστε να αποφεύγονται οι περιττές μετακινήσεις εκτός νομού. Ιδιαίτερα σε ότι αφορά τη νησιωτική περιοχή, (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα και νησιά του Βορείου Αιγαίου) που παρουσιάζει μεγάλες ιδιαιτερότητες ως προς τις δυσκολίες μετακίνησης και επικοινωνίας.
Ευκταίο θα ήταν να προτιμώνται αρχικά οι δικαστικοί υπάλληλοι και οι δικηγόροι με τόπο κατοικίας-έδρα τις νησιωτικές περιοχές, τόσο ως προς τους τακτικούς, όσο και ως προς τους αναπληρωματικούς αντιπροσώπους και στη συνέχεια, να πληρούνται οι κενές θέσεις, με δικαστικούς υπάλληλους και δικηγόρους, που να προέρχονται όμως από γειτονικές περιφέρεις (π.χ. Αττική).
Σε αυτή την περίπτωση θα επιτυγχάνονταν:
1) Ουσιαστική μείωση της δαπάνης για την τοποθέτηση αντιπροσώπων, που θα προέρχεται από την μείωση των ημερών αποζημίωσης και των οδοιπορικών εξόδων.
2) Ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των αντιπροσώπων κατά την μετάβαση και επιστροφή τους στα εκλογικά τμήματα.
3) Αποφυγή της άρνησης διορισμού από αντιπροσώπους και της συνεπακόλουθης ανάγκης αναπλήρωσης.
Αφήστε το σχόλιο σας